تقويت حافظه كوتاه مدت
نوشته شده توسط : سمیرا
۱-هنگام يادگيري يك مطلب مهم آدامس بجويد.
احتمالا بعد از خواندن اين مطلب به اين فكر مي كنيد كه از اين به بعد بايد آدامس جويدن در كلاس هاي درس آزاد شود! در واقع به دلايلي كاملا ناشناخته آدامس جويدن باعث افزايش فعاليت هيپوكامپ در مغز ميشود كه مركز يادگيري است و ناحيه بسيار مهمي براي حفظ و نگهداري مطالب مهم محسوب مي شود.
طبق يك تحقيق انجام شده در انگليس نشان داده شد كه نمرات امتحاني دانش آموزاني كه در كلاس آدامس مي جويدند بيشتر از دانش آموزان ديگر بود و سريعتر از آنها مي توانستند كلمات را به خاطر بياورند. شايد وقت آن رسيده شما هم آدامس مورد علاقه تان را بجويد!
۲-چشم هايتان را ببنديد و به اطراف بچرخانيد.
شايد انجام اين كار برايتان مضحك به نظر برسد اما حقيقت اين است كه واقعا به تقويت حافظه كمك مي كند. طبق گفته محققان حركت افقي چشم باعث فعال شدن هر دو نيمكره مغز مي شود. مطالعه اي روي افراد مختلف نشان داد كه كساني كه هر روز صبح ۳۰ ثانيه چشمهايشان را مي بستند و به اطراف حركت مي دادند به طور متوسط ۱۰% بيشتر از بقيه در به خاطر آوردن موضوعات و مطالب مختلف موفق بودند.
۳- دستتان را مشت كنيد.
مشت كردن دست ها، يعني دقيقا همان كاري كه موقع عصبانيت انجام مي دهيم باعث افزايش احتمال به ياد آوردن مطالب مي شود. بعضي ها اعتقاد دارند كه با مشت كردن انگشتان يك دست مي توانيد اطلاعات را در ذهنتان ذخيره كنيد و با مشت كردن دست ديگر آنها را به راحتي به خاطر بياوريد. از نظر محققان مشت كردن دست به فعال شدن مناطقي از مغز كه به حافظه مربوط است منجر مي شود.

ادامه مطلب...





:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: